joi, 24 martie 2016

Un câine în ploaie

* Îl mai văzusem și data trecută când am trecut pe la magazinul în care se vinde hrană pentru animale. Era la ușă și părea îngrijorat. I-am cumpărat mâncare. Am plecat și am oprit după două sute de metri, aproape de un pod, unde cineva vindea fructe. Când m-am întors la mașină, câinele alb, cu ochi afectuoși, stătea lângă ușa din spate. Am stat o vreme cu capul pe volan, înainte de a demara. Acum ploua urât, pieziș. Apa îți intra direct în ochi, în urechi și pe lângă gulerul cămășii, scurgându-ți-se pe piele. Câinele aștepta în ploaie. N-avea nimic după care să se adăpostească. Era ud și trist. Înăuntru oficia un alt vânzător. Înainte de orice, am cumpărat ceva pentru animalul flămând și m-am repezit afară. Se așezase din nou lângă mașină. Când am plecat încă se hrănea. Mă gândesc și acum la el. Sunt prea multe patrupede nefericite, iar puterile mele sunt limitate. Nu mai am unde să-i adăpostesc. Acasă, soția a încercat să-l mângâie pe Lupan, iar el, mereu neîncrezător și speriat, a mușcat-o. E o rană mai adâncă decât cea pe care mi-a făcut-o mie. De n-ar avea virusul de care ne temem toți!
* Iordănescu ”ș-a șupărat” pe Maxim, fiindcă fotbalistul nu e titular la Stuttgard. Pe Budescu, care ne-a calificat la europene, nu l-a convocat. Păi, ce? E Naționala lui tătâne-său și a mumă-sii. Pentru generalul Bodrângă e mai important să fii titular la Concordia Chiajna decât să fii rezervă la o echipă europeană. Te pui cu naționala marelui Puiu?  Uite că a venit vremea ca după un cartofor să ne antreneze un om cu dizabilități. Și e o binecuvântare, pentru că ar fi putut să ne conducă naționala un băiat de bani gata, urmașul celor care-l vândură pe nea Ceașcă.
Noroc că Stanciu e un adevărat fotbalist și știe să tragă la poartă. Din păcate, e posibil ca și acest talent să fie feștelit de ciobanul de la Pipera, care bălmăjește despre zeci de milioane de euro.
* Să nu uit să scriu despre șoimii de câmpie.
* În viitorul apropiat îl voi prezenta pe inginerul Ion Neagoe, apoi voi posta textul său despre ținutul de legendă al Gratiei. Ion mi-a trimis și un desen pe care voi încerca să-l pun pe blog.
* Prin școli, mulți elevi se comportă ca niște sălbatici ( așa sunt educați în familie), iar profesorii își ies din minți. E un prilej pentru analfabeți să preia frâiele învățământului și să dicteze, în calitate de părinți, concedieri și alte minuni. Cu cât sunt mai proști, cu atât se vâră mai dihai în față! Domnilor guvernanți, vă rog să veniți cu o nouă reformă conform căreia copiii să aibă dreptul de a nu învăța nimic, iar cadrele să se ocupe de un fel de divertisment didactic! Munca într-o școală e solicitantă și oamenii care își nenorocesc creierele aici ar trebui să fie concediați, ca și polițiștii, când împlinesc cincizeci de ani.

P.S. Aflu cu tristețe că a murit Johan Cruyff, unul dintre cei mai mari trei fotbaliști din istorie. ( Ceilalți doi sunt Lionel Messi și Diego Armando Maradona. În primii cinci, după părerea mea, ar mai intra Pele și Ronaldinho.)  Dumnezeu să-l odihnească!

Niciun comentariu: