miercuri, 16 septembrie 2015

Lucescu nu mai are echipă

 Simona Halep are ceva în plus față de multe alte jucătoare de tenis : este profesionistă. Din puțin face mult. De pildă, la calitățile pe care le are, Azarenka ar fi trebuit să fie de multă vreme lider mondial. Dar probabil că nu se antrenează cu seriozitate. Ca și Kvitova sau Șarapova. În schimb, nu înțeleg defel cum a putut fi umilită Halep de Pennetta. Să funcționeze și aici o mafie a pariurilor?
Una peste alta, mă bucur că tenisul adevărat a triumfat, în ultima vreme, în detrimentul marilor măciucari ai acestui sport.
M-am uitat cu jale la prestațiile naționalei. În timp ce ai noștri jucau nițel mai bine decât pe vremea lui Pițurcă, Iordănescu pupa o icoană ținută în podul palmei. Cum să fii contabil, antrenor, chirurg etc., dacă nu ești sănătos la cap? Nici Becali, care are mari probleme cu dovleacul, nu pupă icoanele pe stradă sau pe stadioane. Bolile creierului nu sunt o rușine, ci reprezintă boli ale nefericirii, pot fi tratate, iar cei care suferă de așa ceva au nevoie de ajutorul nostru. Dar nu-i punem în funcții de mare răspundere, în timpul în care ar ei ar trebui să stea în spital.
În fine, Lucescu nu mai are echipă. Sau are, dar nu e formată din unsprezece jucători. E suficient să ai doi proști în apărare, ca să îl faci mare pe Ronaldo. ( Cât creier să ai, ca să lași, în repetate rânduri, un atacant singur în propriul careu? Cât au și ăia care freacă balonul zeci de ani și nu nimeresc niciodată poarta. Nu mulți fotbaliști excelează la capitolul inteligență. L-am văzut pe Pițurcă marcând goluri, fără să vrea și fără să știe, numai fiindcă portarul advers îi degaja mingea în spinare! ) Am observat că portughezul nu juca nimic, dar era liber tot timpul în careul de șase metri și nu prididea să se împiedice de mingile care îi veneau pe tavă. Am dat pe alt canal, iar când am revenit golgeterul madrilen transformase două lovituri de pedeapsă și băga a treia oară bășica în poartă. Ronaldo este un Inzaghi mai puternic și mai rapid, cel mai mare oportunist din fotbalul mondial. Un jucător mare, fără îndoială. Dar nu cred că are loc în clubul geniilor fotbalistice : Pele, Maradona, Johan Cruyff, Lionel Messi, Ronaldinho. În legătură cu Pele, am îndoielile mele, dar nu l-am văzut jucând decât la Mondialul din 1970. Eram un puști și mi se părea că brazilianul se descurca mult mai prost decât o făcea, să zicem, Jairzinho. A fost, firește, doar o impresie.

P. S. Văd că Barcelona l-a titularizat din nou pe Ter Stegen, care dovedește, a câta oară, că nu știe să stea în poartă.

4 comentarii:

Ella spunea...

Hai Vitesseeeeeeeee.......:)))
SBV. Vitesse - Arnhem (the Nedelands)
Un pic de istorie a clubului....:))
Infiintat in 1892(14 mai)
Stefan Nanu a jucat la ei in 1999–2002
Cristian Manea se pare ca joaca acum la ei, vine "închiriat de la Chelsea! A scris si la voi in Gazeta Sporturilor..... :)))

Hai Vitesseeeeeeeee.......:)))
ઇઉ Ell@

Şerban Tomşa spunea...

Ella,
:)

Nicolae Nicu spunea...

1. Părerea mea este că Simona Halep a urcat într-o societate ocultă, a jocurilor de interese absconse. Nu poate rămîne acolo dacă nu i se supune. Mai mult decît atît, mă tem că nici nu poate ieşi oricînd şi oricum. Altfel, mi se pare că ea chiar dă semne de rebeliune. De fapt de evadare. Spiritul de autoconservare este mai puternic decît orice tentaţie. Şi nici lipsită de principii morale nu e. Dar, de plătit un preţ, va plăti. Pentru asta, sper din toată inima să fie atentă ce face, cum face şi, mai ales, cu cine face. În ziua de azi, şi la asemenea niveluri, încrederea în oameni se poate dovedi sinucigaşă...
2. Becali pupă icoanele în biserică, ce-i drept, numai că atunci cînd o face îşi ia televiziunile cu el. Să îl vadă lumea! Ceea ce, mi se pare tot atît de suspect ca şi cînd ar face-o pe stadioane. Măcar, Iordănescu simulează discreţia, palmîndu-şi ritualul. Ălălalt e de-a dreptul ostentativ.
3. C. Ronaldo este cel mai antipatic fotbalist din cîţi am văzut. Şi, am văzut şi eu, copil fiind, CM Mexico '70... Individul ăsta o şti să dea cu piciorul în minge, ceea ce se cheamă că e fotbalist. Dar, sportiv nu e. De fapt, el e un infractor cabotin. Totul este cauzat, în opinia mea, de o crasă lipsă de educaţie elementară. Are ceva din sălbăticia moravurilor vechilor săi predecesori, colonialiştii lusitani. Întrebaţi-i pe brazilieni şi nu neapărat pe cei care s-au contaminat de-a lungul secolelor cu tara comportamentală a asupritorilor lor. De altfel, observ că pe mai toate stadioanele, în afară de Santiago Bernabeu, fireşte - dar, veni-va timpul şi aici, curînd! - Ronaldo este băgat în seamă de publicul spectator cu huiduieli, fluierături şi strigături strămoşeşti. Ce a făcut la meciul cu Sahtior, a întrecut orice limită a bunului simţ. A minţit, a ucis, a sărbătorit. La sfîrşitul anului va cere din nou "Balonul de Aur". Şi din nou se va ofusca dacă îi va fi acordat altuia.
4. Reverenţe gazdei, scriitorul Şerban Tomşa.

Şerban Tomşa spunea...

Nicolae Nicu,
Ați punctat excelent. Vă împărtășesc în totalitate opiniile. Sunt foarte bine argumentate. Ronaldo cerșește, se milogește și mizează pe înșelătorie. Cine se pricepe la fotbal își dă seama că între Messi și Ronaldo e o distanță cosmică. Păcat că la Real Madrid a devenit o tradiție să fii măgar. Și mexicanul Hugo Sanchez era un măscărici. Iar Sergio Ramos e tot un infractor. Am scris cândva că lui Ronaldo n-ar trebui să i se acorde niciun trofeu individual, fiindcă nu are un comportament corespunzător. Dumneavoastră spuneți mai bine : nu e sportiv.
Vă întorc reverențele.