vineri, 8 noiembrie 2013

Radu Aldulescu este cîștigătorul Premiului Literar "Augustin Frățilă"

          Aflu cu mare bucurie că romancierul Radu Aldulescu este câştigătorul Premiului Literar " Augustin Frăţilă", în valoare de 10 000 de euro, pentru romanul Cronicile genocidului, apărut anul trecut, la Cartea Românească. Îl felicit din toată inima pe prietenul meu, urându-i să aibă parte şi de alte succese de acest fel. Uite că a răsărit soarele şi pe strada noastră !
         Două concluzii se desprind din fericitul eveniment :
1. Lucru nemaivăzut în România, valoarea unui scriitor este recunoscută şi pe plan material.
2.  Întâmplarea nu s-ar fi petrecut însă fără implicarea unui sponsor serios- compania Philip Morris Trading - şi fără iniţiativa unor critici literari de prestigiu : Daniel Cristea-Enache, Dan C. Mihăilescu şi Alex Ştefănescu.  Mă întreb ce s-ar întâmpla cu literatura noastră, dacă am avea mai multe instituţii iubitoare de cultură, precum Philip Morris Trading.
Iată ce a declarat cunoscutul autor epic :
"Scriitorul nu este singur. Datorez scrierea acestui roman mai multor oameni, dar în primul rând celei căreia îi este dedicat: Constanţei, acum şi pururea. Ce s-a întâmplat după scriere e o poveste care îmi aparţine în mai mică măsură. În privinţa premiului, pot spune că sunt mai mult decât emoţionat. Sincer, sînt aproape înspăimântat. Aş fi tras nădejde să nu mi se întâmple tocmai mie şi tocmai acum, la o vârstă când deja mă socoteam ferit. Aş vrea să împart acest premiu cu toţi cei nominalizaţi şi cu ceilalţi cincizeci de autori care au avut cutezanţa să se dedice scrierii unui roman. Aş vrea să-l împart, de asemenea, cu toţi cei care aici şi acum scriu şi citesc literatură română. Aşa să vă ajute Dumnezeu!”

2 comentarii:

Augustin spunea...

Dragă Şerban, şi eu sunt fericit că prietenului nostru i s-a făcut dreptate. Într-un fel, mă simt de parcă şi mie mi s-a făcut dreptate, după ce i-am citit toate romanele şi am scris despre toate şi am spus că e cel mai important romancier apărut după 1989. Să-i dea Dumnezeu sănătate şi ani mulţi să mai scrie încă opt romane şi la fel de bune!

Şerban Tomşa spunea...

Maestre DAD,
M-am rugat ca Radu să câştige premiul. Aşa este, s-a făcut dreptate şi pentru cei care îl admiră. Şi sunt fericit că te numeri printre ei şi că Radu este prietenul nostru. E puţin lucru într-o viaţă de om şi scriitor ?