vineri, 29 aprilie 2011

Lumea e o scenă

„Nunta secolului” mi s-a părut, atât cît am fost nevoit să văd din ea, o piesă de teatru pe înțelesul tuturor. Un basm dramatizat. Scenariu previzibil, fast, eleganță, distincție, lux afișat într-un mod genial. Pe deasupra, aluzii culturale decente.Nu m-am întrebat deloc câte cărți a citit Kate Middleton, fiindcă toți cei care au defilat pe micile ecrane au învățat alte lucruri : tradiția, educația, bunele maniere. Și poate că i-au mai și citit  pe Shakespeare, Hardy și ceilalți. În orice caz,  participanții la spectacol s-au arătat niște actori desăvârșiți. Cei mai buni din lume.
E sigur că membrii „protipendadei” noastre joacă un teatru de proastă calitate. Sunt niște actori proști. Cei mai proști din lume. Ei nu au nevoie nici de cultură, nici de bun-simț, de nimic.
Sunt multe diferențe între noi și occidentali. Cred însă că mentalitatea face diferența.
Cum s-ar putea modifica mentalitatea unui popor ?

P.S. Apropo de mentalitate. Am fost totdeauna surprins că unii îl consideră pe Cristiano Ronaldo mai bun decât Messi. Diferența în favoarea argentinianului mi se pare bătătoare la ochi. Din punct de vedere sportiv, Ronaldo are un fizic de invidiat, dar și o minte care îl trage mult înapoi.
Messi joacă, într-adevăr, fotbal. Deși pare a fi o făptură plăpândă, e de neoprit. Probabil, cel mai bun jucător din toate timpurile.

4 comentarii:

Invizibilul spunea...

Ronaldo reuseste executii spectaculoase, asa cum a fost o pasa cu spatele. Dar Messi e Messi! Pacat ca Ronaldinho si-a adus aminte prea devreme ca e brazilian si ca trebuie sa-si bata joc de talentul lui, ar fi facut un cuplu superb cu Messi.

Şerban Tomşa spunea...

Invizibilul,
să știi că m-am gândit și eu Ronaldinho s-ar putea să fi fost peste Messi. Dar nimic nu e sigur. Și uite că fac o greșeală pe care altminteri o condamn cu tărie la alții, căutând pe cel mai bun. Există numai cei mai buni !
iar C. ronaldo e sub celălalt Ronaldo, grasul brazilian care tocmai s-a retras.

Invizibilul spunea...

Il strica aroganta , ca si pe Mourinho .

Şerban Tomşa spunea...

Invizibilul,
ce să-i ceri unuia ca Mourinho, când el spune că Real a fost nedreptățită ? Un caracter de rahat, dar un bun antrenor de rugby sau de fotbal american.