joi, 15 aprilie 2010

Moartea este un domn care mă vizitează spre dimineaţă

Moartea este un domn distins pe care îl găsesc uneori, către dimineaţă, aşezat pe marginea patului meu. Nu ne spunem mare lucru. Flecărim despre beneficiile aduse organismului de legumele proaspete şi despre cât de rar sunt spălate maşinile în Danemarca.  El fumează tot timpul şi îmi face, în răstimpuri, semne de complicitate, cu ochiul. E grăbit, fiindcă la uşă îl aşteaptă un alt domn, pare-se şoferul său. În poartă staţionează un Lincoln argintiu cu care proaspătul meu amic îşi conduce muşteriii, contra cost, prin cluburi de noapte. Ştiu că e proprietarul unei firme, Nunţi, botezuri, înmormântări. Ceva matrimoniale, ceva funerare. E foarte ocupat. Dar nu pleacă niciodată înainte ca eu să adorm din nou. Mai târziu găsesc scrumiera plină şi o ultimă ţigară fumată numai pe jumătate.

7 comentarii:

pantacruel spunea...

mi-ar fi placut sa cred ca (macar pentru domni) moartea este o domnisoara tanara, zglobie, chipesa, ispititoare, all inclusive :)

Şerban Tomşa spunea...

Panta,
ne potrivim la gusturi... Aşa aş fi vrut şi eu să fie... :)

Ryanna Pop spunea...

pe buna dreptate,unii se intreaba de ce tot ce este exprimat la genul feminin,face rau omului..urgia,casatoria,catastrofa,furia,..iata finalul moartea..iar ca gen masculin,soarele dumnezeu,cerul pamantul,etc...este benefic omului..:)

Ramona spunea...

Poate domnul in cauza are nevoie de o vacanta...

Şerban Tomşa spunea...

Ryana,
e foarte interesant ce spui. Dar marea, luna, stelele, noaptea şi ziua sunt tot feminine... La Eminescu, de exemplu, există un principiu feminin benefic, ospitalier... :)

Ramona,
sunt sigur că domnul respectiv are nevoie de o vacanţă... :)

xia spunea...

...un mare mincinos musiu...imi spusese ca s-a lasatde fumat! :)

Şerban Tomşa spunea...

Xia,
EL e, într-adevăr un mare mincinos... :)